A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a www.zsoharfazekas.hu webáruházat üzemeltető Zsohár Balázs egyéni vállalkozó (székhelye: 9941 Őriszentpéter Kovács szer 70.; nyilvántartási száma: 53254083; adószáma: 69489521-1-38; email elérhetősége: info@zsoharfazekas.hu, telefonszáma: (+36) 30 500 7369) továbbiakban: Szolgáltató és az általa a www.zsoharfazekas.hu webáruházban (továbbiakban: webáruház) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek.
1. Bevezető rendelkezések, Szolgáltatói adatok, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.zsoharfazekas.hu weboldalon található elektronikus webáruházban, a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.
1.2. A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. Az adatbeviteli hibák a megrendelés leadása során javíthatóak.
1.3. A webáruház szolgáltatásait a lenti korlátozással bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a weboldalon érvényesen és sikeresen valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
1.4. Csak azok a 18. életévüket betöltött természetes személyek vehetik igénybe a Szolgáltatást, akik elfogadják az ÁSZF-et, hozzájárulnak személyes adataik kezeléséhez és feldolgozásához, valamint a kézbesítési adataikat megadták a megrendelés leadásakor. Kiszállításra csak Magyarország területén van lehetőség.
1.5. A megrendelés leadása még nem eredményezi Felek között a szerződés létrejöttét, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre levélben, telefonon és elektronikus levélben (e-mailben) van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejövő elektronikus szerződésre a magyar jog rendelkezési irányadóak, az nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így Szolgáltató azt nem iktatja, a későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető.
1.6. A vásárlás elsősorban a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (továbbiakban. Eker.), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelet (továbbiakban: kormányrendelet) vonatkozó rendelkezései szerinti feltételekkel jön létre.
1.7. A webshop működésével, a megrendelési és szállítási folyamatokkal vagy a termékekkel kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az 1.9. pontban megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a www.zsoharfazekas.hu oldalon.
1.8. A szolgáltatás igénybevételére jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak. Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et indokolt esetben módosítani, de a már megkötött szerződést a módosítás nem érinti.
1.9. A webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevekénységet Zsohár Balázs egyéni vállalkozó végzi. Az üzemeltető elérhetőségei: Székhely: 9941 Őriszentpéter, Kovács szer 70. Telefonszám: (+36) 30 500 7369 Levelezési cím: 9941 Őriszentpéter, Kovács szer 70. Adószáma: 69489521-1-38 Nyilvántartási száma: 53254083 Online elérhetősége: info@zsoharfazekas.hu
Tárhelyszolgáltató adatai: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft. Székhelye: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em. 241. Adószáma: 14571332-2-42 Online elérhetőség: support@tarhely.eu
2. Regisztráció, vásárlói profil
2.1. A webshopban regisztráció, vásárlói profil létrehozása nem lehetséges, a vásárlás folyamata regisztráció nélkül kerül lefolytatásra, vagyis a vásárlást kezdeményező Fél minden vásárláskor köteles adatai megadására, és az ÁSZF elfogadására.
3. A megrendelés, a termékek, a vásárlás folyamata
3.1. A webshopban az egyes termék(ek)re kattintva minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a döntéshez szükséges paraméterek és a termék fotója is. A kiválasztott termékek mellett található “Kosárba” gombra kattintva a kiválasztott terméket a kívánt mennyiségben a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el. A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, magyar forintban értendők az ÁFÁ-t nem tartalmazzák, mivel vállalkozó alanyi adómentes kisadózó vállalkozás. A honlapon feltüntetett árak csomagolás költségét tartalmazzák, a kiszállítás költségét nem tartalmazzák.
3.2. A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a kosár tartalma a menüsorban található „kosár tartalma” szövegre, vagy a baloldalon található „kosár tartalma” dobozra való kattintással érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek. A kosár termékeinek megrendeléséhez a „tovább a megrendeléshez” gombot megnyomva juthatunk el, ahol először a kontakt adatokat, a szállítási cím adatokat, számlázási adatokat lehet beállítani. 3.3. A fizetés és kiszállítás kiválasztásakor a vevő megadja, hogy milyen módon kíván az adott termékhez hozzájutni és milyen módon kívánja a vételárat kiegyenlíteni. Itt van lehetőség a megjegyzés ablakban további információkat, kiegészítéseket, kéréseket (pl. kit, milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor tudja a vevő átvenni a terméket stb.) mellékelni a megrendeléshez. Az adatok természetesen módosíthatóak, az esetleges gépelési hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak. Ha mindent rendben találunk, a megrendelés lezárásához a "megrendelem" gombra kattintva juthatunk el. Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy az aktuális raktárkészlet változhat, így a honlapon megadott készletinformációk Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére is csak tájékoztató jellegűek. A termék, amit megrendelnek vevőink nagy valószínűséggel készleten van, de nem tudjuk garantálni, hogy valóban megvásárolható – mindig visszajelzést kap a Vásárló, hogy a megrendelt terméket Szolgáltató le tudja-e szállítani. 3.4. A Megrendelő lap kitöltésével, a "megrendelem" gomb lenyomását megelőzően az Ügyfélnek el kell fogadnia a megismert szállítási és fizetési feltételeket, az Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat és megrendeli az interneten keresztül kiválasztott terméket. 3.5. Nyilvánvalóan téves - pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült piaci árától jelentősen eltérő ár közzététele esetén – így pl. esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár estén - a Szolgáltató természetesen nem köteles a terméket ezen a hibás áron szállítani, de felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat a megrendeléstől. 3.6. Az árak a készlet erejéig érvényesek. A webshopon található? darabszámok, készlet adatok folyamatosan aktualizáltak, de előfordulhat, hogy a bemutatóteremben történő eladások – az értékesítés jellegéből következően - szinkronizálásában esetlegesen pár perces lemaradás történik, így az adott termék készlet adata rövid időre nem valós adatot mutat. Ilyen értelemben a webshopon lévő darabszámok tájékoztató jellegűek, a pontos készletről, a készlet várható alakulásáról pontos tájékoztatást telefonon a webáruház ügyfélszolgálata tud adni. Készletszinkronizálási problémából adódóan nem teljesíthető megrendelések esetén az ügyfélszolgálat haladéktalanul tájékoztatja a vásárlót a megrendelés törléséről, a termék várható újbóli rendelkezésre állásáról, hasonló készleten lévő termékek kínálatáról és az esetleges előre fizetés visszatérítéséről. 3.7. A megrendelés megtörténtét követően a webáruház a vevő e-mail címére egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataival (amely visszaigazoló e-mail) amennyiben nem érkezik meg 24 órán belül az Ügyfél e-mail címére, akkor az Ügyfél mentesül mindennemű kötelezettsége alól. 3.8. A rendelés leadása a „Megrendelem” gombra kattintással történik, mely a vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet. 4. Fizetési módok és fizetési feltételek
4.1. A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére három lehetőség kínálkozik a webáruházban:
személyes átvétel esetén fizetés a helyszínen átvételkor készpénzzel, bankkártyával kiszállítás esetén előre utalás banki átutalással kiszállítás esetén utánvéttel történő fizetés
4.2. A helyszínen történő termék átvételekor vásárlóinknak lehetősége van 9941 Őriszentpéter, Kovács szer 70. cím alatti bemutatóteremben személyesen átvenni a megrendelt terméket, ahol az átvételt követően történik meg a fizetés készpénzzel, vagy bankkártyával. Ha az árut a bemutatóteremben kívánja felvenni, kérjük a szállítási módnál a „személyes átvétel" opciót válassza.
4.3. Banki átutalás esetén vevőink a megrendelt termékek árát banki átutalással, előre utalással is kifizethetik webáruházunk számára. A fizetendő összeget a megrendelést követően kérjük bankszámlaszámunkra: 11773470-21055029 átutalni. Az összeg beérkezését követően a futárszolgálat szállítja ki a termékeket vevőinknek, illetve személyesen is átvehető bemutatótermünkben. Az átutaláshoz szükséges adatokat (megrendelés száma, számlaszám, megrendelt termék adatok) a megrendelés webáruházban történő lezárását követően automatikusan elküldött e-mail visszaigazolás részletesen tartalmazza. A megrendelt termék csomagolása és kiszállítása csak a megrendelt termék(ek) ellenértékének bankszámlánkra történő beérkezését követően kezdődik el. A kiszállítás várható időtartama 3 munkanap. A kiszállítás várható időpontjáról az ügyfelet emailben értesítjük.
4.4. Utánvéttel történő fizetés esetén a megrendelést követően a házhozszállításkor a helyszínen a futárnak a termékcsomag átvételét követően helyben kell készpénzben kiegyenlíteni a termék árát.
5. Házhoz szállítás
5.1. A megrendelés beérkeztét követően a webáruház visszaigazolást küld a rendelésről a megrendelő és a termék adataival. Kérjük pontosan adja meg elérhetőségét! Amennyiben megrendeléssel kapcsolatban kérdésünk merülne fel Szolgáltató felveszi a vásárlóval a kapcsolatot egyeztetés céljából. Abban az esetben, ha időközben valamilyen oknál fogva a megrendelt termék elfogyna, haladéktalanul értesítjük vásárlónkat!
5.2. A megrendelt termék(ek) átvételére házhozszállítás esetén futárcéggel történő kiszállítás keretében van lehetőség. A szállítás futárszolgálattal általában 3 munkanap alatt történik. Nagyobb akciók, előre nem látható nagyobb megrendelés dömping, illetve a kiszállítási folyamatban esetlegesen felmerülő vis maior helyzetek esetében a kiszállítás időtartama megnőhet, amiről a Szolgáltató tud információval szolgálni. Előfordulhat, hogy szabadságolás vagy betegség miatt a kiszállítás szünetel, erről vásárlóinkat a weboldalon keresztül értesítjük.
5.3. A megrendelt termékek kiszállítását/házhoz szállítását a webáruház üzemeltetője Zsohár Balázs egyéni vállalkozó megbízásából a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. futárszolgálat végzi. A kézbesítés munkaidőben, jellemzően 8 és 17 óra között történik, szállítási címként mindenképpen olyan cím kerüljön megadásra, ahol napközben át tudja venni a csomagot (például munkahely). A rendelés során a “Megjegyzés” rovatba kerülhet minden olyan információ, amely a szállításnál fontos lehet. Például, ha valaki más veszi át a csomagot, az illető személy neve és elérhetősége, nehezen megtalálható munkahely esetén az emelet- és ajtószám pontos megadása, illetve rövid útbaigazítás, amely alapján a futár könnyebben megtalálja a címet. Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, igyekszik lehetősége szerint telefonon egyeztetni, ha ez nem lehetséges, értesítést hagy. A futár két alkalommal kíséreli meg a csomag kiszállítását.
5.4. A webáruházban megvásárolható termékeinket védő csomagolásban szállítjuk megrendelőinknek, A termék légbuborékos fóliával becsomagolásra kerül, minimum 5 rétegű kartondobozba, a dobozban lévő üres terek, térkitöltő anyagokkal kitöltésre kerülnek.
5.5. Kiszállításnál át nem vett termékcsomag esetén a kiszállítás és visszaszállítás költségét a megrendelő köteles viselni. Át nem vett termékcsomag megrendelést követően a webáruház üzemeltetője az Ügyfél által igénybe vehető fizetési módokat az előre utalásra korlátozhatja.
5.6. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt átvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés (hiány) esetén jegyzőkönyv felvételét kérni, és ebben az esetben a csomag átvételére ne kerüljön sor. Az utólagos, jegyzőkönyv nélküli sérült csomagra vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Ha a csomagoláson, vagy a tartalomban rendellenességet tapasztal, kérjük azonnal vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval a +36 30 500-7369 telefonszámon. A csomag tartalmazza a számlát, és a termék használati útmutatóját is.
6. Az elállási/felmondási joga, az elállás/felmondás részletei
6.1. Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása, illetve átvétele után el kíván állni a vásárlástól, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti. Hasonlóképpen a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ügyfél jogosult 14 napon belül indoklás nélkül felmondani a szerződést. Ennek módjáról, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.
6.2. Az Ügyfél az elállás vagy felmondás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette, illetve a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötése napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az Ügyfél az elállás jogát.
Természetesen az Ügyfél a szerződéskötést követően a termék megvásárlásától a termék kiszállítása, a termék átvétele előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát írásban, e-mailben (info@zsoharfazekas.hu) vagy levélben (Zsohár Balázs egyéni vállalkozó, 9941 Őriszentpéter, Kovács szer 70.) jelezheti a Szolgáltató felé, az elállási szándék egyértelmű kinyilvánításával és a megrendelés, illetve a megrendelő azonosítását lehetővé tevő információk megadásával.
Ügyfél határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
6.3. Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán vagy elektronikus levél formájában megküldeni a Szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára.
6.4. Az Ügyfél az elállási vagy felmondási jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
Címzett: Zsohár Balázs egyéni vállalkozó, Email: info@zsoharfazekas.hu Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: [Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése] Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [a megfelelő adat megadandó] A fogyasztó neve: [értelemszerűen kitöltendő] A fogyasztó címe: [értelemszerűen kitöltendő] A fogyasztó aláírása: [kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó] Kelt: [értelemszerűen kitöltendő]
6.5. Az Ügyfél elállása vagy felmondása esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az Ügyfél elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a fuvarozási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, melyek amiatt merültek fel, hogy Ügyfél a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Ha az Ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben, valamint a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) számú kormányrendeletben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, vagy azt felmondja, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás/ felmondás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt Ügyfél elküldi a terméket. 6.6. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból/felmondásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A visszatérítés során a Szolgáltató, a webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminemű többletköltség nem terheli. 6.7. Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás/felmondás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni. Amennyiben a Vevő az elállási/felmondási jogát gyakorolja, köteles visszaszolgáltatni minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt. Ha a Vevő a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tételt, az Eladó? jogfenntartással él, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vevőnek. 6.8. Elállás/felmondás esetén a Fogyasztót, az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. A visszaszállítás során a kárveszély a Vevőt terheli, ezért javasoljuk a termék biztonságos csomagolását, amire legcélszerűbb a gyári csomagolás. Tekintve, hogy elállás/felmondás esetén a termék visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót, Ügyfelet terheli az utánvéttel küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni. 6.9. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárainak megtérítését. 6.10. Kivételek az indokolás nélküli, 14 napon belül gyakorolható elállás alól: A fogyasztó, az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben: a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a fent hivatkozott b) alpont miatt a fogyasztó (Ügyfél) által megrendelt, az utasításai alapján kifejezett kérésére elkészített termék(ek)re vonatkozóan létrejött szerződés kapcsán sem illeti meg az ügyfelet az indokolás nélküli elállási jog. 7. Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság
7.1. Termékeink nem tartoznak az az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatály alá, így a Szolgáltatót termékei kapcsán a Ptk. szerinti kellékszavatossági, termékszavatossági felelősség terheli. 7.2. A kellékszavatosság Szolgáltatónál érvényesíthető, és előfeltétel, hogy a terméket a vásárló a Szolgáltatótól vegye (vásárolja meg). Kérjük ezért is vásárlóinkat, őrizzék meg a számlát (nyugtát, bizonylatot). A szakszerű használatra, karbantartásra vonatkozó előírások betartása mind a kellékszavatosság, mind a termékszavatosság érvényesíthetőségének előfeltétele. A kellékszavatosság a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával kezdődik. 7.3. Termékeinkre jótállás (sem kötelező, sem szerződéses) nem vonatkozik. 7.4. Nem tartozik sem kellékszavatosság, sem a termékszavatosság hatálya alá a hiba, ha oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel. Ekként: Nem tartozik szavatosság alá a hiba, ha a hibát a használati-kezelési útmutató szándékos vagy akár gondatlan be nem tartása, figyelmen kívül hagyásával, avagy rendeltetésellenes/szakszerűtlen használattal, helytelen tárolással, rongálással okozták, vagy elemi kár, természeti csapás, egyéb fizikai, kémiai behatás miatt következett be a meghibásodás. Megszűnik a szavatossági kötelezettség, ha a hiba oka: rendeltetésellenes használat, szakszerűtlen kezelés, tárolás, erőszakos külső behatás, idegen ill. szakszerűtlen beavatkozás.
7.5. Kellékszavatosság keretébe tartozó hiba esetén a vásárló:
7.6. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a vásárló a fogyasztóvédelmi hatósághoz, bírósághoz vagy a békéltető testülethez fordulhat, a lentebb részletezett szabályok alapján.
7.7. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – a fentebb meghatározott kellékszavatossági jogot vagy ún. termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.8. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
7.9. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját, termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
7.10. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.11. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
7.12. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
7.13. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
7.14. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
7.15. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról, és a jótállásról szóló jogszabályi tájékoztatás (az itt hivatkozott szöveg a 45/2014 kormányrendelet 3. sz. melléklete szerinti szöveg)
7.15.1. Kellékszavatosság 7.15.1.1. Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával? Vásárló Zsohár Balázs egyéni vállalkozó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
7.15.1.2. Milyen jogok illetik meg Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján? Vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.15.1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét? Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló már nem érvényesítheti.
7.15.1.4. Kivel szemben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét? Vásárló a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.15.1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Zsohár Balázs egyéni vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7.15.2. Termékszavatosság
7.15.2.1. Milyen esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló - választása szerint - az 7.15.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.15.2.2. Milyen jogok illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
7.15.2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.15.2.4. Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
7.15.2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
7.15.2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
8. Panaszügyintézés helye, módja
8.1. Az Ügyfél panaszával elsősorban a Szolgáltatóhoz kell, hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/e-mailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg. levélben: 9941 Őriszentpéter Kovács szer 70. emailben: info@zsoharfazekas.hu telefonon: (+36) 30 500 7369 munkanapon 8-17 óra között. 8.2. Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést. A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. A vevő panaszáról jegyzőkönyvet veszünk fel. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el. Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez, vagy járási hivatalhoz fordulhat panaszával (lentebb megadjuk az elérhetőségeket). 8.3. Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára: a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben az Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben a fővárosi és megyei kormányhivatal, illetőleg a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A hivatalok elérhetőségeiről a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/ oldalon tájékozódhatnak. b.) Békéltető testület igénybe vétele: A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez Vas megyében. A Szolgáltató köteles a békéltető testületi eljárásokban részt venni, igénybe veszi a békéltető testületi eljárást, együttműködési kötelezettség terheli abban. Az elérhetőségről a www.bekeltetes.hu oldalon is tájékozódhatnak. Vas Megyei Békéltető Testület elérhetőségeit a www.vasibekelteto.hu weboldalon megtalálhatók. c.) Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show, illetve a http://ec.europa.eu/odr linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. d.) Bírósági eljárás: Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. 8.4. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés, dokumentációt 5 évig megőrizzük. 9. Szerzői jogok
9.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.
9.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.
9.3. Abban az esetben, ha a webáruházban található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval! A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat, illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.
10. Egyéb feltételek
10.1. A Szolgáltató az irányadó jogszabályok által engedett mértékben kizárja felelősségét azokért a károkért, amely a webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a saját számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a webáruházhoz való kapcsolódásáért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik. 10.2. A webáruház ezúton tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, az adatkezelési szabályzat és tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően jár el a webáruház üzemeltetője. 10.3. A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék. 10.4. A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, de semmiképp sem érinti a már létrejött szerződéseket, a már leadott megrendeléseket.
11. Használati útmutató
11.1. Sütő-főző kerámia termékek használati útmutatója Hőálló vagy lángálló samottos masszából, kézi korongozással és öntéssel készülnek. 1050 - 1250 Celsius fokon égetett, ólommentes, károsanyagmentes mázzal bevont, sütésre-főzésre alkalmas edények. Ezen termékek kemencében, gáz- és villanytűzhely sütőjében, sparhelten sütésre-főzésre egyaránt használhatók. A lángálló edényeink, szabadtűzön, vagy gázon, illetve elektromos főzőlapon is használhatóak a kemence és a sütő mellett. Mérettől függően ezek az edények használhatók mikrohullámú sütőben is. Hőálló edények esetében az általános sütési hőfok a 180-220 Celsius fok, maximum 300 Celsius fok lehet. A lángálló edényeknél a maximális hőfok 350 Celsius fok. Ha a lángálló edényt használja gáztűzhelyen való főzéskor, az edény alá lángelosztót ajánlott, de nem szükséges tenni! A hőálló főzőedények alá viszont szükséges a tömör vaslap, ha gáztűzhelyen szeretné használni. Arra figyeljen főzés közben, hogy a gázláng ne érjen túl a lángelosztón, ne érje közvetlenül az edény falát! A tömör vaslap legalább 1-2 cm-rel legyen szélesebb az edény aljánál. Gáztűzhelyen való főzéskor kis lángon főzzünk, az is elegendő, mert a felmelegedett cserépedény adja át a hőt az ételnek, és folyamatosan forrásban tartja azt. A hőálló edények villanytűzhelyen, kerámia- és indukciós főzőlapon való használatát NEM javasoljuk! A kívül-belül mázas edényeket nem kell előzetesen vízzel beáztatni használat előtt. A kerámia cserépedénynek időre van szüksége az átmelegedésére, de tovább és egyenletesen adja le a hőt, így harmonikusabb ízvilágú fogások készülnek benne. A használat közben történő hőmérsékletváltozásokra (pl. forrásban lévő ételre meleg, forró víz öntése, forró kemencéből fa deszkára, lapra, ruhára kell kivenni) figyelni kell!!! Ne feledjük, a kerámia törékeny! Nagyobb edények kemencés használatánál a fület oldal irányba vaskampóval vagy egyéb kihúzóval ne feszegessük mert az a nagy súly miatt letörhet. A magastűzű edények használhatóak mikróhullámú sütőben és mosogatógépben is. A mosogatást az edény kihűlése után végezzük. Mosogatás után szárítsa ki az edényt! Ha vizesen tesszük el, ráadásul zárt helyre, akkor bepenészesedhet. Használat előtt mindig győződjünk meg róla, hogy az edény száraz. Edényeinket háztartási felhasználásra javasoljuk. 11.2. Dísztárgyak, egyéb használati tárgyak és tároló edények Kívül belül ólom, és károsanyag mentes mázzal bevont kerámia termékek, melyek díszként vagy, egyéb (nem sütésre-főzésre) használatra, tárolásra alkalmas tárgyak.
Zsohár Balázs egyéni vállalkozó |
||